Friday, September 28, 2007

孖孖鋪

不時有d識我唔係好耐o既朋友稱呼我二世祖,少爺仔。又好難怪佢地,不竟他們認識我唔深。

可能好多人細過o既時候都試過孖鋪,但係我試得最多o既係孖孖鋪。個時我出世,一家三口係住旺角道,砵蘭街交界,三個人一張床。到我大細佬出世,四個人訓一張,孖孖鋪,十分溫馨。直到小一,才搬到龍蟠苑住。當時阿爸阿媽要番工,係自己坐地鐵番學放學,食飯就自己洗d米,焗熱d隔夜餸食。咁你話我細個時係唔係有阿四服侍,嬌生慣養o既少爺仔呢?

老曹話齋:「唔理你點樣成功,點樣努力,係別人見中,你都係一名敗家仔,此乃窮人o既仇視心態。」所以我都唔介意人o地點睇自己,點叫我都係一句姐,從Intergrated, 到Preferred,再到Prestige,都係要由努力,遠見換取番黎o既。

14 comments:

Anonymous said...

我細個又係自已整熱D飯食同埋煮晚飯添。

mokit said...

That's why you are so tough now.

Sandee said...

We should sit down one day and I tell you all the hardships our family went through being new immigrants to the US.

But now everyone just sees me as an investment banker. haha

So *sigh* Its 我睇你好, 你睇我好. I guess its normal. =)

mokit said...

I can feel it. I have watched a TV program on TVB 2 months ago, talking about the immigrants. Some of them are really sad and hard to stay, and back to Hong Kong. So, I think no place is better than HK actually.

梁巔巔 said...

Haaaa! 過癮!

Mokit, 嚟遲了!

好開心貴 Blog 重開! :)

Anonymous said...

你好~ha..我d生活同你都幾似~
我又係住龍蟠苑的,你現在還是嗎~?
希望我也好似你今,有所成就^.^

Anonymous said...

Be yourself is the best, no matter who addresses you. People can see...

mokit said...

梁巔巔: 開左一排啦,你無幫襯之麻,個 blog 都係就黎接嫁, d 人去晒 facebook。

天曉: you can be, read Mr.Lam's books and articles

Anonymous said...

HA~THX,我幾個月前好似睇林森池第1本書~教左我好多野~真係獲益良多~雖然仲有好多5明,,,第2本書都買左來睇,,,同樣係好書一本,但係對估值同埋利率既野都5多明~仍在努力中!!

Anonymous said...

MOKIT~~on isee~~and i still like to live in it~ha ,,,,quite convenient!套劇太著重以交歡場面去表達內心心理,,,粱既恐懼,佔有,不信任。我遲1點會詳細寫下,希望一齊討論

梁巔巔 said...

講真, 我真係唔覺 Facebook 好玩~

lu said...

mokit: how did you add the "recent comments" to your sidebar?

mokit said...

inside setting, 範本, 加入網頁元素,you try first, see if you can find.

KNK said...

原來你係少爺仔, -___-||||